Engy

شارك على مواقع التواصل

*نوفيلا*
🔐♥️ حب زمان ♥️🔐
🔐♥️ البارت الثاني ♥️🔐
——————————————————
وبعد أن ذهبت وفاء هي واولادها اي المنزل
وفاء • عارفين يا ولاد شفت مين هناك في الفرح
احمد • مين
وفاء • خالتو رحمه و ملاك
عمر بصدمه • نعم
يوسف • اي دا بجد طيب لي مقلتلناش يا ماما
وفاء • انا ملقتش ولا واحد فيكم نعرفو هي مسالتش غير علي عمر
عمر بحزن • حتي لو مسالتش غير عليا هنقعد كمان كام سنه لحد ما نشوفهم تاني
ثم يتركهم ويذهب
——————————————————
اما عند ملاك وقد تعبت ولدتها بشده وذهبت الي الطبيب وكانت تعبانه جدا
الدكتور • الحمد لله انتي لحقتي نفسك في الاول قبل ما المرض يشد عليكي
رحمه • انا عندي اي يا دكتور
الدكتور • عندك شبه جلطه وفي النص الأيمن من وجهك ومصحه العصب السابع فا انتي لازم تتبعي جلسات علاج طبيعي عشان ترجعي تتحسني من اول وجديد
ملاك • ان شاء الله
ثم تأخذ ملاك ولدتها وتذهب الي منزلهم
وفي نفس وقت مرض رحمه كانت ملاك في الصف الثالث الاعدادي كانت في امتحانات اخر العام لكن هي إبت ان تراجع درسها لأجل ولدتها
وقد انتهت ملاك امتحاناتها
وبعد مرور أسبوع ظهرت النتيجه
ومع الأسف مجموع ملاك لم يدخلها الثانوية العامة
ولكنها قد دخلت الي مدرسه الثانويه الصناعيه
وفي الاجهزه كانت تهتم ملاك بوالدتها
ووقت بدايت الدراسه كانت رحمه قد استطاعت عافيتها بعض الشي وكانت تساعد ملاك قليلا رغم اعترض ملاك الا أنها توافق في النهاية
——————————————————
اما عن عمر فقد دخل كليه التمريض
وفي خلاص هذا السنوات الطويل الذي لم يره فيهم ملاك الا عدد ساعات قليله الا انهو يشتاق إليها كتيره ولكن ما بيده شئ لفعله
——————————————————
وبعد مرور 3 سنوات ♥️🔐
قد أصبح عمر في السنه ال3 في كليه التمريض
عمر • ماما عاوزه حاجه انا ماشي عشان متأخر
وفاء • لا يا حبيبي خد بالك بس انت من نفسك
عمر • حاضر
وفاء • لا اله الا الله
عمر • محمد رسول الله
ثم يترك عمر ولدته ويذهب الي جامعته
——————————————————
عند ملاك ♥️🔐
رحمه • ملاك انتي مش عليكي دروس انهارده
ملاك • لا
رحمه • طيب يلا قومي البسي
ملاك • هنروح فين
رحمه • البسي بس وانا هقولك
ملاك • رغم اني مش فاهمه حاجه بس حاضر
ثم تذهب لكي تلبس
وبعد مرور بعض والي نصف ساعه قد انتهت ملاك من ارتداء ملابسها
ملاك • انا خلصت يا ست ماما هنروح فين بقاا
رحمه • هنروح عند خالتو وفاء
ملاك بسعاده • يعني هشوف عمر
رحمه بضحك • ايوه يختي هتشوفي عمر
ملاك باحراج شديد من ولدتها
ثم تتركها وتذهب الي الخارج من الاحراج
رحمه • يلا
ثم يتجهوو الي هناك
احمد • خالتو رحمه
رحمه • عامله اي يا احمد
احمد • بخير الحمد لله يا خالتو اتفضلو
احمد • ماما تعالي شوفي مين هنا
وفاء • رحمه حبيبتي
رحمه • عامله اي يا وفاء
وفاء • بخير الحمد لله ازيك يا ملوكه
ملاك • بخير الحمد لله يا خالتو
وفاء • بسم الله ما شاء الله يا حبيبتي بقتي عروسه زي القمر
ملاك • تسلمي يا خالتو
ثم ياتي يوسف
يوسف • انا بقول البيت منور لي ازيك يا خالتو
رحمه • بخير الحمد لله يا حبيبي
يوسف ازيك يا ملاك
ملاك • انا بخير الحمد لله ازيك انت
يوسف • بخير الحمد لله
ملاك • يا رب دايما
احمد • انتي عندك كام سنه دلوقتي يا ملاك
ملاك • عندي 18 سنه
وفاء • السنين بتجري بسرعه اوي انا لسا فكره يوم ولدت ملاك بكل حاجه حصلت فيه كانو امبارح
رحمه • العيال كبرونا يا وفاء
احمد • كبرناكم اي بس ما انتو لسا شباب اهو
وفاء يا بكاش انت دا انت قربتت تتجوز
رحمه • اي دا بجد هيتجوز امتا
وفاء • كمان 3شهور
يوسف • اكيد انتي يا خالتو مش محتاجه عزومه ولا مش هنشوفك تاني غير بعد كام سنه كام
رحمه بضحك • لا متقلقش هتيجي أن شاء الله
احمد • ملاك خالتو لو مجتش رني علينا هنيجي نخدك وسيبك من خالتو
ملاك • اكيد طبعاا ماما لازم تكون موجوده معايه في اي حته مش بعرف اكون لوحدي
وبعض مده ليست بقصيره لحظ الجميع أن ملاك تبحث عن عمر
وفاء • يوسف كلم اخوك كده شوفه بقااا فين
يوسف • حاضر
رحمه • امال فين ناصر و عمر
وفاء • ناصر في شغله و عمر في الكليه
رحمه • ربنا معاهم
الجميع يا رب
——————————————————
(بقلمي بنت البحيري♥️)

*يتبع* ♥️♥️♥️🔐
1 تصويتات

اترك تعليق

التعليقات

اكتب وانشر كتبك ورواياتك الأصلية الأن ، من هنا.