*نوفيلا*
🤍🌸احبك يا مرات اخي🌸🤍
🤍🌸الفصل الأول 🌸🤍
——————————————————
" ماما انا مستحيل اتجوزها"
" يا كريم حرام عليك ابن اخوك هيضيع مننا
كريم : انا مليش في
الأم : يعني انتا مش هتتجورها
كريم : لا مش هتجوزها
الأم : انتا عمرك ما هتتغير طول عمرك بتفكر في نفسك وبس عمرك ما فكرت في اي حد
كريم : وانا ذنبي اي أتجوز وحده مش عاوزها
الأم : خلاص ماشي برحتك ابن خلتها لو اتجوزها انا مش هشوف حفيدي تاني ولو دا حصل انا عمري ما هسمحك سامع عمري ما هسمحك
كريم : عادي مش هتفرق كتير وانتي ناسيه ان انا خاطب وبحب خطيبتي
الأم : أنا بقولك جوارك يبقاا على الورق كتب كتاب بس
كريم : انا مش مستعد اني اخاطر بحبيبتي عشان سواد عيون مرات ابنك
الأم بجديه : طب اسمع بقااا انتا لا تتجوز مرات اخوك يا اما مش هتشوف جنبه من الورث وانتا ودماغك بقااا
كريم : افهم ان دا تهديد ولا اي
الأم ببرود : افهمها زي ما تفهم بقااا
كريم : إنتي بتفضلي حنين عليا
الأم : لا مش بفضل حنين بس انتا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هتلاقي وحده زي
كريم : انا مش عاوز انا الي معايه مكفياني
الأم : طب انا كلامي واتفضل شوف انتا رايح فين
كريم : يعني دا آخر كلام عندك
الأم : ايوه
كريم : ماشي يا أمي
ثم يترك كريم والدته ويخرج مش بس من الغرفه لا من المنزل باكمله
# الأم
انا عارفه ان انا قسيت عليك لكن دا بمصلحتك وانت مصلحتك مع حنين و كريم الصغير
(استوب هنا شويه 🤍🌸
كريم : يبلغ من العمر 25 عام يعمل مهندس ولديه شركته الخاصه اخو كان أكبر منه عمره 28 عام كان ضابط شرطه واستشهد في احد المهمات الخاصه باطار عمله هو مرتبط بفتاة تسمى سهيله ويحبها بشده من ايام الجامعه بس هي مش بتحبه بتحب فلوسه بس
————————————————
حنين : تبلع من العمر 25 عام في نفس عمر كريم كانت مع كريم في الجامعه تزوجت وهي في السنه التانيه من احمد اخو كريم ثم بعد مرور سنه أنجبت كريم الصغير وهو عمره الان 5 سنوات ومن 4 أشهر توفي زوجها
(رغايه اوي انا عارفه بس اني اسف😹😹😹💔)
نكمل تاني 🤍🌸)
—————————————————
_ثَم نذهب إلى مكان تاني بس في نفس البيت في شقه احمد
كانت حنين تضَم ابنها إليها بشده_
# حنين
يا ربي مش عارفه اعمل اي انا كده العده بتعني خلصت ومش هينفع افضل هنا اكتر من كده لان دا مينفعش وفي الأول والآخر كريم اجنبي بنسبا ليا
ثم يقطع كلمها صوت كريم الصغير
كريم : ماما
حنين : نعم يا روحي
كريم : انا عاوز انزل عند تيتا
حنين : حاضر يا حبيبي يلا
وفعلا اخدد حنين الولد ونذلت
—————————————————
كريم : يعني انتي رايك اي
سهيله بخبث : اتجوزها فطره صغيره لحد ما تاخد ورثك
كريم بتفكير : يعني كده انا مش بظلمها معايه
سهيله بمكر : لا يا حبيبي لان اكيد هي عارفه ان انتا مش بتحبها
كريم بتاكيد : انا فعلا مش بحبها ولا هحبها
سهيله بدلع : انتا تقدر تحب حد غيري انا
كريم بضحك : يا واد يا واثق انتا
سهيله : طبعااا مش حبيبي ولازم اخاف عليه
كريم : خافي برحتك يا روحي هقوم انا بقااا
سهيله : رايح فين
كريم : همشي بقااا
سهيله : ماشي بس زي ما اتفقنا
كريم : اكيد
ثم يترك كريم سهيله ويعود الي المنزل من جديد
————————————————
عند حنين 🤍🌸
حنين : مساء الخير يا ماما
الام : مساء النور يا حبيبتي
حنين : صحتك عامله اي انهارده
الام : أدام انتي و كريم الصغير في حياتي اكيد هبقاا كويسه
حنين : ربنا يديلك الصحه والعافيه يارب
الام : يا رب يا حبيبتي
كريم : تيتا
الام : حبيب تيتا انت تعالي
كريم : عاوز آيس كريم
الام : يلهههوي دا انتا تامر بس أجمل آيس كريم يجيلك دلوقتي هروح اجيبلك
حنين : لا خليكي هروح انا
الام : يا بنتي خليكي انتي بس
حنين : لا خليكي مرتاحه
فعلا ذهبت حنين
الام : اسم على مسمى اسمك حنين وانتي حنين فعلا
كريم : انتي بتكلمي نفسك يا تيتا
الام : لا مش بكلم نفسي
كريم : لا انا شفتك
الام : طب بقولك بقا يا بطل تكول شبسي
كريم بفرحه : ايوه
الام : طب خد
كريم : انا بحبك اوي يا تيتا
الام : وانا بحبك يا قلب تيتا
————————————————
عند كريم 🤍🌸
اول ما وصل كريم شاف حنين وهي خارجه من المنزل
كريم : ام كريم ام كريم
حنين : نعم يا كريم
كريم : راحه فين في الوقت دا
حنين : هروح اجيب آيس كريم لي كريم
كريم : طب مكلمتنيش لي كنت جيبت وانا جاي
حنين : متتعبش نفسك السوبر ماركت قريب اهوو مش بعيد
كريم : طب ادخلي انتي وانا هروح اجيب وبعد كدا لما تعوزي الحاجه ابقي رني عليا
حنين : حاضر
كريم : طب ادخلي بقااا
حنين : طيب
وفعلا دخلت حنين
حنين : ايوه ايوه بقااا انا اروح ايس كريم وانتو هنا بتكلو شبسي من غيري
كريم : هو فين الايس كريم اصلن
الام : ايون فين الايس كريم
حنين : عمو كريم هيجيبو وهو جاي
الام : انتي شفتي كريم فين
حنين : هو كلن داخل البيت بس شفني وخلاني دخلت وراح هو يجيب الحاجه الام : ربنا يهدي
في نفس الوقت دخل كريم ومعا كل الأشياء الي بيحبها كريم الصغير
كريم : اتفضل يا استاذ كوكي حاجه تاني
كوكي : لا شكرا يا عمو
(عشان الناس متتلخبطش كريم الكبير هقوله كريم والصغير كوكي تمام 🤍🌸)
كريم : ماما ممكن اتكلم معاكي
حنين : طب هروح انا اجهز العشاء
وفعلا رحلت حنين
الام : هنتكلم في اي يا كريم
كريم : انا موافق ان انا اتجوز جنين بس عندي شرط
الام : اي هو
كريم : بعد الجواز بسنه هتجوز
الام : انا موافقه
كريم : بسهوله دي
الام : دي حياتك وانت حر فيها بس مش هتتجوز هنا
كريم : يعني اي
الام : يعني تشوف شقه بره تتجوز فيها لأن شقتك حنين هتقعد فيها وشقه اخوك هتتقفل
كريم : يعني انتي شايفه كده
الام : انا مش شايفه غير كده
كريم : ماشي انا موافق
الام : طب ادخل غير هدومك وتعالي عشان الاكل
كريم : طيب
ثم يذهب كريم الي غرفته
الام : حنين يا حنين
حنين : نعَم يا ماما
الام : عاوزه اتكلم معاكي في موضوع مهم
حنين : اتفضلي يا ماما
الام : انتي طبعاا عارفه ان العده بتعتك خلصت امبارح صح
حنين : صح انا كنت لسا هكلمك في الموضوع دا انا مش هينفع افضل هنا
الام : لي
حنين : متنسيش ان كريم هنا وانا مش هينفع افضل هنا
الام : ولو قولتلك انك تتجوزي كريم هتوافقي
حنين : لا طبعاا اي الي حضرتك بتقوليه دا دا مستحيل يحصل
الام : دا الي لازم يحصل يا حنين
حنين : انا اسفه يا ماما مش هقدار وانتي ناسيه ان كريم خاطب يا أمي
الام : لا مش ناسيه بس دا القرار الصح
حنين : يا أمي مش هقدار صدقيني
الام : عشان خاطري يا بنتي انا نفسي كريم يبقااا جمبي ميبعدش الايام الي انا عايشها انا مش هعيش ليكم العمر كله
حنين : ربنا يديكي الصحة والعافية يا ماما
الام : ربنا يخليكي يا بنتي ها بقااا قرارك اي
حنين : موافقه يا ماما لو دا هيريحك
الام بفرحه : ربنا يريح قلبك يا حبيبتي
—————————————————
(بقلمي انجي البحيري 🤍)
_يتبع_🤍🤍🤍🌸