*نوفيلا*
🤍🌸احبك يا مرات اخي 🌸🤍
🤍🌸الفصل الرابع🌸🤍
————————————————
وبعد مرور الوقت
حسام : طيب انا همشي بقااا
سمر : خليك شويه يا حسام
حسام : والله يا طنط نفسي اقعد بس انا لسا هروح لشروق
حنين : ماشي اول ما توصل عرفني
حسام : حاضر
وفعلا رحل حسام
كريم : انا خارج
سمر : رايح فين
كريم : رايح في داهيه سلام
سمر بضحك : سلام
ثم يرحل كريم أيضااا
سمر : حنين انا عاوزه أسألك سؤال
حنين : اتفضلي يا ماما
سمر : انتي بتحبي كريم
حنين بتردد : يعني.. هووو
سمر : من امتا
حنين بكسوف من دون كلام
سمر : انا سألتك من امتا
حنين بخجل : من ايام الجامعه
سمر : عاوزه اعرف كل حاجه وازاي اتعرفتي عليه
حنين : حاضر
(فلاش بااااك 🤍🌸
كريم بعصبيه : انتي غبيه مش شايفه انتي ماشيه ازاي
حنين بعصبيه ممثله : انتا الي غبي مش انا انا مش ماشبه وعيني في الفون
كريم : انتي بيت قليله الأدب و ابوكي معرفش يربيكي
لم تشعر حنين بنفسها الا وهي تضربه بقوه
حنين بدموع : انا بابا ربوني كويس انتا الي مش محترم
ثم تتركه وترحل
وتذهب حنين الي اصدقائها
شروق : طب فهميني الأول بتبكي لي بس
اميره : حنون يا بابا بطلي دموع طيب
حنين بدموع : واحد شتم بابا يا شروق
سهيله : طيب اهدي واكلنا اي الي حصل
حنين بحزن : حاضر
ثم بدأت حنين في سرد ما حدث بينها و بين كريم
شروق بعصبيه : هو ازاي يقولك كده هو فاكر نفسه مين اصلن
اميره : اهدي يا شروق مفيش حاجه بتتحل بلعصبيه
سهيله : اميره معها حق يا شروق اهدي عشان نعرف نتصرف
شروق : يعني انتو عجبكم شكلها وهي كده
اميره : اكيد لا بس اهدي الاول
سهيله : يمكن هو يعنب مكنش يقصد
اميره : وانتي مالك بدفعي اوي عليه لي كده
سهيله بتردد : مش قصدي بس بتوقع
اميره : لا متشوفيش وانتي يا شروق شوفي هتعملي اي
شروق بغموض : كل خير
ثم يمر اسبوع دون أحداث تذكر
حنين : شروق الحقيني
شروق : مالك يا روحي في اي
حنين : فكره الشاب الي قلتلك عليه من اسبوع
شروق : ايوه ماله زفت أفندي
حنين : معايه في التيم بتاعي
شروق : متقلقيش لو فكر بس مجرد تفكير ان هو يقلك اي حاجه تزعلك انا الي هزعله
حنين : بحسك امي مش بس اختي
شروق : قلب اختك انتي متقلقيش من اي حاجه طول ما انا موجوده
حنين : ربنا يديمك ليا يا روحي
شروق : ويديمك يا روحي قلبي
(عايز تشوف حقيقة الناس اللي حواليك بجد ، اقع ، اتعب ، ابعد ، شوف كام واحد هياخد باله من وقوعك وهيحس بتعبك وهيلاحظ بعدك ، وقتها بس هتعرف حقيقة شعور كل حد حواليك ، هتشوف وشوش الناس علي حقيقتها ، الناس بتبان وشوشها الحقيقية في البعد و الزعل والخصام ، سيبك من اللي يفضل يقولك انا بحبك ومليش غيرك والرغي دا كله !!
كل دا كلام فاضي ، هتعرف اصل كل واحد اما تحطه تحت ضغط معين ، اما تعرفه نقطة ضعفك ، اما تعتمد عليه ويخذلك ، وقتها بس هتعرف كل انسان علي حقيقته ، وعلي قد ما هتتعب من معرفة الحقيقة دي علي قد ما هتكون مبسوط ان ربنا بعد الناس دي عنك..
كُل واحد فِينا مِحتاج حَد يحسسه انُه فَخور بيه لِمُجَرد انُه بِيحاول مِش عشان حَقق حاجة او نِجح في حاجة ، الدَعم المُستمر والحنية فكُل الأوقات عظيم ومِش بيعملُهم إلا الناس العظيمة وبيخلَق حُب وثقة في النَفس مَلهاش حدود بتخليك تبقى عايز تجيب حتة من السما للشخص دَه وتقوله ثقتك ف مَحلها وشكراً لوجودك معايا🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍☘️)
بااااااك 🤍🌸)
سمر : طب انا لحد دلوقتي مفهمتش بردو انتو سيتو بعض لي
حنين : الصراحه انا تعبت بكره هكملك
سمر : انتي بتحكيلي حكايه يا حنون ولا اي
حنين بضحك : هي فعلا كده
سمر بضحك ممثل: ماشي يا حنون
————————————————
عند شروق 🤍🌸
وصل حسام عند شروق
شروق : كل دا تأخير يا استاذ حسام
حسام : انا اسف بجد
شروق : اميره وعلى هنا من بدري
حسام : حقيقي انا اسف
شروق : طيب ادخل يلا
وفعلا دخل حسام
على : ما لسا بدري يا استاذ
حسام : اسف جدا على التأخير
شروق : طيب يلا نتعشاء الأول وبعدين نتكلم
الجميع : يلا
وبعد مرور نصف ساعه
اميره : حصل حاجه بين كريم و حنين وانتا هناك
حسام : لا بس حصل شد بصيت بيني انا و كريم
شروق : اي الي حصل
سرد حسام مع حدث هناك
علي : كريم من ايام الجامعه هو كده
حسام : ما انا عارف
اميره : طب هنعمل اي مع سهيله
شروق : هقولك
ثم بدأت شروق في سرد ما شوف يحدث للتخلص من سهيله
حسام : بس خطر كده انك تجيبي الاتنين مكان واحد
شروق : لا مش خطر
احمد (زوج شروق) : ازاي يعني
شروق : لازم يبقا في موجها بين الاتنين
اميره : حنين مش هتحمل يا شروق
شروق : حنين هتعرف كل حاجه قبل ما سهيله تيجي هنا
حسام : طيب انا موافق على الاقتراح دا
شروق : طب وانتو
الجميع : واحنا كمان موافقين
اميره : طب احنا فهمنا انك عاوزه تواجهي حنين و سهيله بس هتوجهيهم ازاي انا مش فاهمه
شروق : هجيب الاتنين هنا
اميره : ببساطه كده
شروق : ايوه ببساطه كده
حسام : ازاي يا شروق
شروق :.........!!
(انا عارفه انكم عاوين تعروفو بس خليها في الوقت المناسب 😹😹😹💔)
————————————————
عند كريم 🤍🌸
كريم #
يا ربي والله انا تعبت لي لي يا حنين تسبيني انا كنت بموت فيكي لي يا حنين مش قادر اسمحك على قد ما حبيبتك على قد ما انا مش قادر اكرهك بس انا لي موجهتهاش ولا هواجها ازاي وهي كانت بتلعب بيا لوله سهيله كنت فضلت اعمي ومغيب مش فاهم حاجه
ثم يعود كريم الي المنزل من جديد
كريم : سلام عليكم
سمر : عليكم السلام كنت فين يا كريم
كريم : كنت بتمشي شويه على الكرنيش
سمر : مالك يا حبيبي
كريم : انا بخير يا أمي مفيش حاجه
سمر : لا انتا فيك حاجه ولازم اعرفها انتا مش شايف شكلك عامل ازاي
كريم : كل حاجه هتعوفيها في وقتها يا أمي
سمر : والحاجه دي وقتها لسا مجاش
كريم : لا لسا
سمر : ربنا يهدي ليك حالك يبني
كريم : يا رب هي حنين و كريم فين
سمر : حنين لسا طلعه عشاَن كوكي كان بينام
كريم : خلاص انا هطلع عشان بجد هموت وانام
سمر : ماشي تصبح على خير يا حبيبي
كريم : وانتي من اهل الخير
ثم يتجه كريم الي الأعلى
كريم : سلام عليكم
حنين : عليكم السلام
كريم : لسا صاحيه يعني منمتيش
حنين : انا مش بنام دلوقتي اصلا
كريم : امال بتنامي امتا
حنين : يعني ممكن 4 او 5
كريم : لي دا كله
حنين : عادي يعني
كريم : تسمحيلي اقعد معاكي
حنين : اتفضل
كريم : بتسمعي انتي اي دلوقتي
حنين : بسمع خليج نعمه
كريم : حلو الفيلم دا انا بحبه
ثم يقطع كلمهم صوت رن فون حنين
حنين : ألوو يا بوب
حسام : ألوو يا حنون انا بكره هعدي عليكي قولي لطنط وكريم عشان هنجيب شويه حاجات انا وانتي ويارا وبعدين كلنا هنروح عند شروق حتى كريم
حنين : احلف كده
حسام يضحك : اه والله
حنين : خلاص تمام يا باشا بس متتاخرش عشان انا عارفك انت ويارا
حسام : عيب عليك انت تعرف عني كده
حنين : لا لا سمح الله انا اعرف عنك ابو كده
حسام : طب تشكر يا زوق
حنين : غور يا حسام لان انا بحد مش فايقالك
حسام بضحك : حاضر سلام
حنين يضحك مماثل : سلام
———————————————
(بقلمي بنت البحيري 🤍)
*يتبع* 🤍🤍🤍🌸