*نوفيلا*
🤍🌸احبك يا مرات اخي🌸🤍
🤍🌸الفصل الخامس🌸🤍
————————————————
وبعد ما قفلت حنين مع حسام
كريم : هو انتي مش ممكن تقليلي كلام مع حسام شويه
حنين : بس انا مش شايفه ان انا كلام زياده مع حسام
كريم : يعني هو كويس يرن عليكي في وقت زي دا
حنين : حسام كان بيقولي ان انا اعرفك واعرف ماما عشان هنروح انا وهو ويارا نجيب حاجات وبعدين هنروح عند شروق
كريم : طب وهو لي متكلمنيش انا
حنين : لما يلقيك بتكلمه وبتعامله كويس هيكلمك اما واحد مش شايف منك حاجه كويسه هيكلمك و على فكره يا كريم حسام مش وحش لدرجادي او عملك وحش عشان انت تعمله ده بعد ازنك انا دخله انام
وتذهب حنين على غرفتها من غير ما تسمع منه أي رَد
————————————————
في صباح يوما جديد 🤍🌸
تستيقظ حنين على رن الفون
حنين بنوم : ألوو يا كوكا
شروق : انتي لسا نايمه يا حنين
حنين : ايوه
شروق : على فكره احمد كلم كريم بليل وعرفه ان هو هييجي بليل وانتي بردو هتيجي
حنين : طب وهو قال اي
شروق : مقلش اي حاجه
حنين : يعني وافق ولا لا
شروق : ايوه طبعاا وافق وهو يقدار يرفض اصلا
حنين : طب كويس بصي عاوزه اقولك على حاجه
شروق : قولي
حنين : حرقتلك دم كريم امبارح بليل
شروق بضحك : عملتي اي يا أخرت صبري
حنين بضحك هي الاخره : استني هحكيلك
ثم بدأت حنين في سرد ما دار بينها وبين كريم
شروق يضحك شديد : الصراحه هو ابن حلال ويستاهل 💔😹
حنين : الصراحه ايوه والله
شروق : طب روحي يلا اجهزي قبل ما حسام يرن عليكي
حنين : حاضر
شروق : سلام يا قمري
حنين : سلام يا عمري
ثم تغلق حنين الفون وتتجه الي الخارج نجد كريم مستيقظ
حنين : صباح الخير
كريم : صباح النور الفطار جاهز لو هتكلي قبل ما تنزلي
حنين : انا لو كلت َنرلت هتعب انا هشرب شاي بلبن اعملك معايه
كريم : ماشي
ثم تذهب حنين وتعود بعد عدد دقائق
حنين : اتفضل
كريم : شكرا
وبعد مرور وقت ليس بقصير يقطع هذا الصمت صوت كريم
كريم : حنين ممكن نتكلم شويه
حنين : اتفضل
كريم : على فكره انا مش بكره حسام
حنين : طيب لي بتعمله كده حسام عمره ما عملك وحش
كريم : وانتي لي بدفعي عنه اوي كده
حنين : مش ابن خالي واخويا
كريم بغضب : اخوكي بردو ولا حبيبك الي خننيني معا هو انتي مفكراني كنت نايم على وداني ومعرفش الهانم الي كنت بحبها وبعشقها حد الجنون انها بتخني
ثم تخرس حنين كريم بقلم شديد
حنين بعضب اعمى : انا عمري ما خونتك انتا الي خنتني لما كلمت صحبتي الي كنت مفكرها صحبتي واكتر من اختي وحسام الي حضرتك بتتكلم عنه دا اخويا في الرضاعه وأشرف منك ومن امثالك
كريم بعصبيه : اخوكي في الرضاعه انتي مفكره ان كذبتك دي هتمشي عليا
حنين : بلعقل والمنطق لو انا فعلا خنتك مع حسام مش كان زماني لنا وحسام متجوزين دلوقتي لو كان في بينا حاجه وانت على فكره يا كريم غبي وغبي اوي كمان اي حد يقدار يضحك عليك بكلمه يا خصاره يا كريم يا خصاره
ثم تتركه حنين وتذهب
كريم #
قلبه : انتا غبي يا كريم فعلا غبي
عقله : هي كانت المفروض تعرفني
قلبه : هتعرفك ازاي هو انتا ادتها فرصه تفهمك حاجه حتى انت صدقت سهيله حتي قبل ما تسأل حني
عقله : بس سهيله كان معاها دليل
قلبه : حتى لو معها مليون دليل لازم تسالها الأول لو كانت هي فعلا عملت كده سبها بس متسبهاش من غير سبب انت لو كنت سألتها كان زمان كريم ابنك مش ابن اخوك
عقله : طيب يعني لنا اعمل اي دلوقتي
قلبه : سيب كل حاجه لوقتها احسن
ثم يقطع تفكير كريم صوت الفون
كريم : ألوو يا احمد
احمد : ألوو يا كريم
كريم : عامل اي
احمد : بخير الحمد لله انت اخبارك
كريم : بخير الحمد لله
احمد : طيب متتاخرش
كريم : حاضر مش هتاخر
احمد : متنساش تجيب سهيله معاك
كريم بستغراب : سهيله ل
احمد : عادي يبني مش دي خطيبتك
كريم : يبني حنين هتبقا هناك والبنت وانت عارف ان هما مش بيكلموها
احمد : يا عم انت مالك بيهم ويا سيدي حتى لو هما اتكلمو انا الي هقول ليهم ان انا الي قلتلك تجبها تمام
كريم : خلاص تمام هجيبها
احمد : تمام يا صحبي متتاخرش
كريم : حاضر سلام
احمد : سلام
وبعد ما انهي كريم المكالمه مع احمد يجد حنين خرجت من غرفتها ومعها كريم الصغير واتجهتو الي الاسفل دون كلمه
————————————————
عند احمد 🌸🤍
بعد ما قفل احمد مع كريم
شروق : هاا عملت اي وافق
احمد بثقه : عيب عليكي هو انا اي حد بردو
على بضحك : يا واد يا واثق انت دلوقتي
اميره : طب هنعمل اي بعد كده
شروق : الخطوه الجايه لازم حنين تعرف عشان هنبقا هي العامل الأساسي في كل حاجه دلوقتي
احمد : طب خلاص شويه ونكلمها علي الاقل تبقااا مع حسام عشان محدش في البيت يحس بحاجه
اميره : ايوه فعلا احمد بيتكلم صح
على : يبقاا خلاص نص ساعه كده ونكلمها
شروق : ايوه كده تمام
————————————————
في الأسفل 🤍🌸
حنين : صباح الخير يا ماما
سمر : صباح النور يا قلب ماما انتي لابسه بدري كده راحه فين
حنين : حسام كلمني بليل هروح انا وهو و يارا هنجيب شويه حاجات وبعدين هنروح عند شروق
سمر : وهترَوح انتا بقاا يا كوكي مع ماما
كوكي : لا يا تيتا انا هقعد معاكي هنا صح يا مام
حنين : صح يا قلب ماما
في نفس الوقت يرن فون حنين
حنين : ألوو يا حسام
حسام : اطلعي يلا احنا برا
حنين : حاضر سلام
حسام : سلام
وبعد ما قفلت حنين
حنين : ماما انا همشي عشان حسام بره
سمر : ماشي يا بنتي خدي بالك من نفسك
حنين : حاضر وانت يا كوكي متتعبش تيتا
كوكي : حاضر يا ماما
حنين : سلام
ثم تتجه حنين الي حسام
حنين : اخوياااا
حسام بضحك : قلب اخوكيارا بضحك : على فكره انا بغير
حنين بضحك : اتفلقي يا عمري
يارا بضيق مصطنع : غوري يا بت من هنا
حسام : طيب يلا يا طفله انتي وهي
حنين بضحك : حاضر
ثم تركب حنين يتجهَو الي المول مع بعض
(الحب ما نخلق لنخون ولا لعبة لنتلسى🖤
قبل ما نحب ونعشق لازم نفهم معنى الحب :
الحب:نكون اوفياء.... يعني نسأل ونشتاق
الحب : بعمرو ما كان مجرد حكي ...لا الحب نكون نحترم بعضنا ..نخاف ع بعض ..نحمي بعض ..نصون بعض.
لما بدك تحب حب من قلبك وبفؤادك ..
وانتي يا صبية لما بدك تحبي كون قوية وواثقة من حبيبك لا يغرك كلام ناس( الرجال مالهن امان) لما منحب من قلبنا منرتبط جسدين بروح وحدة وقلب واحد 🤍
وانت ياشب لما بدك تحب خاف عليها كخوفك ع اختك اتقي الله بحبك الها لانو هيي تركت الدنيي ولحقتك ولا تكذب وتخون لانو كمان تدين تدان والزمن دوار.....
الحب لما يكون من القلب حتى المشاكل والمصاعب ما بتنهي بالعكس بتقوي اكتر واكتر
لما نعرف نحب ... مارح نلاقي مكان للخيانة وللغدر 🙂👌🏻)
————————————————
(بقلمي بنت البحيري🤍)
*يتبع* 🤍🤍🤍🌸