Engy

شارك على مواقع التواصل

*نوفيلا*
🤍🌸احبك يا مرات اخي🌸🤍
🤍🌸الفصل السادس🌸🤍
————————————————
عند كريم 🤍🌸
بعد ما حنين نزلت كريم رن علي سهيله
سهيله : الووو يا حبيبي وحشتني
كريم : انا بخير الحمد لله انتي اخبارك
سهيله : انا بخير يا روحي بس ماله صوتك
كريم : انا بخير متقوليش بس بقولك احمد كلمتي وعزمنا عنده حولت اهرب بس معرفتش
سهيله : احمد مين
كريم : جوز شروق حولت اقنعه انك مينفعش تيجي ومعرفتش
سهيله بخبث : لا يا روحي خلاص هنروح
كريم : متأكده
سهيله بمكر : ايوه يا روحي متأكده
كريم : خلاص اجهزي وانا ساعه كده وهبقااا عندك
سهيله : تمام يا حبيبي في انتظارك
ثم يغلق كريم الفون
وبعد اكتر من ساعه
ينتهي كريم من ارتداء ملابسه ويتجه الي سمر
سمر : ازيك يا حبيبي
كريم : انا بخير يا ماما
سمر : مالك يا حبيبي
كريم : انا بخير يا أمي متقلقيش
سمر : لا انت فيك حاجه صوتك مش عجبني
كريم : تعبان بس شويه
سمر : لا انت مش تعبان انت شكلك كنت بتعيط هو أن مش عارفك
كريم : لما اجي بليل يا أمي هحكيلك كل حاجه
سمر : على راحتك يا حبيبي بس انت رايح فين دلوقتي
كريم : هروح لسهيله عشان أحمد كلمني وأصر ان احنا نيجي
سمر : ربنا يهدي ليك حالك يبني
كريم : يا رب يا أمي أنا همشي بقااا عشان ماتاخرش
سمر : ماشي يا حبيبي
كريم : سلام
سمر : سلام
ويتجه كريم الي سهيله
————————————————
عند حنين 🤍🌸
حسام : مالك يا حنين ساكته من وقت ما ركبتي
حنين بحزن : انا بخير متقلقش
يارا : لا يا حنين في اي ومتقليش مفيش
حنين : خلاص هقولكم
ثم بدات حنين في سرد ما حدث بينها وبين كريم
حسام بعصبيه : وهو مجنون دا ولا عبيط
يارا : اهدي يا حسام مش كده
حسام بجنون : اهدي ازاي فهميني
يارا : اهدي انت مش شايفها عامله ازاي هتيجي انت كمان تكمل عليها
ثم ينظر حسام الي حنين ويجدها تبكي وثم يهداء قليلا وياخذها بين احضانه
حسام : اهدي يا روحي انا اسفه اني اتعصبت عليكي
يارا تحول تغير مجري الحديث
يارا بضحك : على فكره انا بغير
حنين بضحك وسط دمعها : هقوله لك تاني اتفلقي يا روحي
يارا : حسام احنا جبنا البنت دي معانه لي
حسام بضحك : مش عارف
حنين بحزن مصطنع : بقاا كده يا حسام مش هكلمكم تاني بس كده وهقول لشروق
حسام بسرعه : لا لا خلاص احنا اسفين احنا نقدار على شروق
في نفس الوقت تجد حنين شروق بترن
حنين بضحك : شوف بقااا اهي شروق اقولها
يارا : حنين حبيبي قلبك ابيض احنا مش قد شروق
حنين : ايوه ناس تخاف متختشيش
حسام : طيب ردي بدل ما ترن عليا وتهزاقني
حنين بضحك : حاضر
حنين : الووو يا كوكا
شروق : ألوو يا قلب كوكا اي يا بنتي برن عليكي بقالي كتير مردتيش لي
حنين : معلش يا حبيبتي كنت بكلم حسام ويارا
شروق : تمام يا روحي افتحي الاسبيكر بقااا عشان في حاجه مهمه لازم كلكم تعرفوها
حنين : حاضر
وفعلا فتحت حنين الاسبيكر
حنين : كوكا كلنا سمعينك اتكلمي
شروق : طبعا انتَو كلكم عرفين انا هتكلم في اي ما عدا حنون طبعا صح
الجميع : صح
(ملحوضه🤍🌸
اميره وعلى و احمد مع شروق تمام عشان بس متتلخبطوش )
حنين : انا مش فاهمه حاجه في اي
حسام : اهدي وانتي هتفهمي كل حاجه
شروق : طبعا انتي عارفه ان كريم هيجي عندنا انهارده صح
حنين : ايوه صح
شروق : بس كريم مش هيجي لوحده
حنين : يعني اي
شروق : يعني هيجي هو و سهيله
حنين بعضب : انتي بتهراري يا شروق
اميره : اهدي يا حنين
حنين : اهدي ازاي يا اميره لما الي خدت مني حب عمري اشفها قدامي انا ممكن والله اموتها
شروق : ما انتي هتموتيها بس براحه
حنين : ازاي
حسام : ما انتي لو هديتي هتعرفي احنا قصدنا اي
حنين : طيب اديني سكت اهوو
شروق : حنون حب عمرك هيرجعلك بس لازم يتعلم الأدب وهي هتموت انهارده
حنين : ازاي مش فاهمه
على : ببساطه يا حنون المواجهه الي محصلتش من 6سنين هتحصل انهارده
حنين : يعني هي هتيجي والمواجعه هتحصل بنا ولا إي
شروق : قبل المواجهه هيبقا في مفاجأة ليكي وحرق دا لكريم
حنين : اي هي المفاجاة
يارا : ما انتي لو عرفتي مش هتبقا مفاجأة
شروق : طيب احنا هنقفل عشان شكل كريم وصل ماشي
حسام : خلاص واحنا نص ساعه وهنكون عندك
شروق : خلاص تمام
وثم تنتهي المكالمه بينهم
ويكملو تسوقهم
وبعد الانتهاء يتجهو الي شروق
————————————————
عند شروق 🤍🌸
بعد ما قفلت شروق مع حنين تذهب وتفتح الباب
كريم : السلام عليكم
شروق : وعليكم السلام اتفضلو
سهيله بخبث : ازيك يا شروق
شروق ببرود : بخير اتقضلي
ثم دخل كريم
كريم : ازيكم يا جماعه
الجمبع : بخير الحمد لله
سهيله بمكر : امال حنين فين عاوزه اسلم عليها
اميره بعيظ : والله
سهيله : اه والله
شروق بغموض : حنين شويه وهتيجي مستعجله على اي
سهيله : ولا مستعجله ولا حاجه
وبعض مرور بعض الوقت
وصلت حنين وحسام ويارا
حنين : السلام عليكم
الجميع : وعليكم السلام
اميره : اي يا بنتي اتاخرتو كده لي
حنين : اسكتي عشان انا لو مسكت الاتنين دول هخبطهم في بعض مش قادر أقف على رجلي
حسام : سلمتك يا روحي
حنين : غور ي حسام انت اخ مش جدع علي فكره
حسام : انت لسا اول مره تخدي بالك
حنين : طب ماشي شكرا
شروق : طب بس بقااا انتو الاتنين
الاتنين بضحك : حاضر
سهيله بخبث : اي يا حنون مش هتسلمي عليا
حنين ببرود : اهلا
سهيله : بس شكلك متغيرش كتير عن زمان
حنين : انا قمر طول عمري وهفضل قمر
اميره : طبعاا يا روحي
شروق : حسام يلا هات المفاجأة
حسام : حاضر
ثم يعود حسام بعد مرور عدد دقائق ومعه شخص ما
————————————————
(بقلمي بنت البحيري 🤍)


*يتبع*🤍🤍🤍🌸
0 تصويتات

اترك تعليق

التعليقات

اكتب وانشر كتبك ورواياتك الأصلية الأن ، من هنا.