Engy

شارك على مواقع التواصل

*نوفيلا*
🤍🌸احبك يا مرات اخي🌸🤍
🤍🌸الفصل السابع🌸🤍
————————————————
حنين بدموع : عز
عز : ايوه عز وحشتني يا حنون
حنين بصريخ : انتا اي الي جابك
شروق : اهدي يا حنين الأول
حنين : اهدي اي انتو مجانين وانت يا عز انا مش عاوزه اشوف وشك تاني اتفضل بره
عز : همشي بس مش قبل ما اقولك انا مشيت لي
حنين : ميهمنيش اني اعرف
كريم : ممكن افهم هو مين دا
سهيله : ممكن يكون حبيبها او حاجه
حنين : انتي اي يا شيخه حرام عليكي انتي لي بتكرهيني كده انا عملتلك لي وانتي يا سهيله محسساني انك مش عارفه مين عز مش كفايه ختي مني حب حياتي لا طبعا وكمان دا كله مكفكيش كنتي بتحولي بكول الطرق تبوضي علقتي باحمد دا كله لي مش انتي بردو اثبتي لكريم اني انا بخونه وخلتيه يحبك بس هقول اي انتو الاتنين زي بعض وليقين اوي على بعض و...
قبل ما تكمل حنين كلمها اغمى عليها
الجميع : حنييييين
ثم اتجهوو جميعهم الي حنين
كريم بفزع : حنين حنين قومي متخوفنيش عليكي
حسام : ممكن تبعد
ثم يحمل حسام حنين ويدخل بيها الي الغرفه
وبعد مرور ربع ساعه تفيق حنين
شروق بدموع : بجد حرام عليكي يا حنين ديما بتوقعي قلبي معاكي
حنين : متقلقيش انا كويسه
اميره : متأكده
حنين : ايوه
شروق يأسف : حنين انا بجد اسفه مكنتش اعرف ان انا هنسبب ليكي في التعب دا كله
حنين : انتي مش غلطانه يا حبيبتي
شروق : بجد انا اسفه
حنين : هي في ام بتعتزر من بنتها انتي عارفه غلاوتك عندي قد اي
اميره : على فكره انا بغير
شروق : اتفلقي يا عمري
حنين : هو فين عز
شروق : بره
حنين : مدخلش يعني
اميره : لا دخل بس حسام مرديش يدخله ولا هو ولا كريم كمان
حنين : طب ممكن تدخلو عز وتستنو انتو بره شويه
شروق : حاضر
ثم يخرجو البنات
كريم : حنين كويسه يا شروق هي فاقت صح
شروق : ايوه فاقت الحمد لله
اميره : طلبت تشوفك يا عز ادخل
حسام : انتي بتقولي اي
شروق : حنين هي الي طلبت كده
وفعلا يدخل عز
عز : حنين انتي كويسه
حنين : اي الي جابك يا عز
عز : جاي اشوف اختي
حنين : لما اختك كانت محتاجاك جنبها ملقتكش
عز : ممكن تديني فرصه تشرحلك كل حاجه َولي انا وبابا سفرنا
حنين : اتفضل
عز : انتي فاكره اونكل مراد
حنين : ايوه
عز : هو دا السبب في كل الي احنا في دا دلوقتي
حنين : ازاي
عز : من 17 سنه بابا دخل شغل مع اونكل مراد وللأسف اونكل مراد ضحك على بابا وخد منه كل فلوسه بابا حاول بكل الطرق ان هو يسدد الفلوس دي كلها بس معرفش وفي نفس الوقت انتي تعبني ودخلتي المستشفى بابا مكنش عارف يعمل اي ولا يتصرف ازاي وهو اصلن ممعهوش ثمن المستشفى فا بابا إطار ان هو يبيع الفيلا بس للاسف قبل ما بابا يقدار يبعها كانت الضرائب حاجرت على كل ممتلكات بس لحسن الحظ دهب ماما كان موجود بابا باع كله عشان يعلجك وبعد ما بابا دفع تمن المستشفى خدني وسافرنا في أسرع وقت وساب باقي فلوس الذهب لماما لحد لما نشوف هنعمل اي
حنين : طب ولي بابا مفضلش في مصر
عز : بابا لو فضل في مصر كان زمانه مات بحصرته في السجن
حنين : طب لي محدش نزل وقت وفات ماما
عز : مين قال كده انا كنت موجود وبابا كمان بس كنا لبسين نضارات عشان محدش ياخد باله منا تحبي اقولك كنتي بتعملي اي وقتها لو مش مصدقني
حنين : طب لي مجتش كلمتي
عز : خفت عليكي اما دلوقتي معنديش حاجه اخاف منها لان انكل مراد دخل السجن وكل ممنلكاته اتحولت لينا بعد المعنا دي كلها
حنين بدموع : يعني انا مسبتنيش عشان مش بتحبيني
عز بحب وهو يضمها بشده : في حد ميحبش توامه دا انتي حته مني ازاي محبكيش
حنين بدموع شديده : وحشتني اوي يا عز
عز بدموع هو الاخر : وانتي اكتر يا روح وقلب وعقل عز
حنين : ما تيجي تمشي احسن
عز بضحك : انا بقول كده بردو
حنين : استنا امشي اي دا انا في وحده بره هموت واضربها
عز : بعد الشر عنك اموتهالك انا
حنين : حبيبي يابا سيباك للتقيل
عز : لا حول ولا قوة الا بالله اختي بقت عبده موته
حنين : طب يلا نطلع
عز : يلا
حنين : طيب اي مش ناسي حاجه
عز : قومي يختي مش ناسي
حنين : طب شيل
عز : حاضر يا اخره صبري
ثم يتجهو الي الخارج
شروق : ايوه بقااا واتصلحوو
حسام : رغم اني زعلان منك بس كنت متأكد انكم تتصلحو
عز : انا وانت لينا قعده صويله مع بعض
حسام : اكيد
والبنات بيتكلمو بلغه الاشاره
حنين : ابدا
شروق : ابدأي
حنين : اهلا يا سهيله
سهيله بعدم راحه : اهلا
حنين : بس مقليش هتنجوز امتا
سهيله : لسا محددناش
حنين : ايوه يبقا احسن تكنو اتعرفتو على بعض اكتر اصل 6سنين مش كافيه ولا اي يا بنات
البنات : معاكي حق
سهيله بغضب : قصدك اي
حنين : قصدي انك حتى لو معاكي كمان 6سنين زيهم عمرك ما هتتغير
سهيله : حنين احترمي نفسك
حنين : والله الواحد مش عارف مين الي يحترم نفسه هو انتي متعرفش يا لوز الي بياخد حاجه مش باعته بيبقا نهايه اي
يارا : نهايه سوداء
حنين : حبيبتي يا يويو مركزه انتي
كريم : انا مش فاهم حاجه
حنين : اتقل وهتعوف كل حاجه اتقل بس قليلي بقاا يا سوسو عملتي اي بعد ما قطعتي علاقتك بيا معلش اصل انا كنت شبها يا عني
سهيله : هكون عملت اي يعني كملت حياتي عادي انتي مفكره ان حياتي كانت هتقف عليكي
حنين بتريقه : والله يا اختشي ولا وقفت عليكي انتي كمان ولا اي يا بنات
شروق : كلام موزون مفيش فيه غلطه
حنين : بصو انا بصراحه تعبت من الكلام كده انا بقول نتكلم على المكشوف
على : والله البت دي بتفهم
حنين : كريم يوم ما سهيله كلمتك من 6سنبن قلتلك اي عني
كريم : قالت حاجات مينفعش اقولها هنا
حنين : طيب ممكن تيجي معايه
كريم : تمام
ثم يذهب كريم وحنين الي مكان آخر
————————————————
(بقلمي بنت البحيري🤍)

*يتبع*🤍🤍🤍🌸
0 تصويتات

اترك تعليق

التعليقات

اكتب وانشر كتبك ورواياتك الأصلية الأن ، من هنا.